понеділок, 6 липня 2015 р.

Програми самореалізації особистості на уроках української мови та літератури як засіб упровадження акмеологічного підходу в навчальний процес
 При вивченні української літератури, особливо в 9-11 класах,  мало часу відводиться на детальне знайомство з творами. У цьому випадку, як уже зазначалося вище, на допомогу прийде розробка та впровадження в педагогічний процес моделей  програм самореалізації. Учні отримують завдання на картках або в  електронному варіанті, що  є одним з найбільш перспективних напрямків в освітньому просторі. Стимулюється самостійна пошукова діяльність при вивченні нової навчальної теми учнів конкретного класу.
Зразок програми        
Переваги програм самореалізації учнів з української літератури:
– розвивають комунікативну та літературну компетенції, різні види пам’яті, мисленнєві операції (упізнавання, розуміння, застосування, аналіз, синтез, оцінка), відтворюючу уяву, асоціативне мислення, творчі здібності;
– дають можливість виконувати завдання від простого до складного: репродуктивного, конструкторського, конструкторсько-творчого та творчого типів;
– надає можливість для поглибленого вивчення тем з української літератури, які обирає учень;

– забезпечують самостійність в учінні, тобто навчанні, що керується самим школярем;
– розвивають методи та навички дослідницької роботи;
– формують надпредметі вміння та навички (надпредметну компетентність);
– мотивують отримання «фонових» знань;
– розвивають творче, критичне, абстрактно-логічне мислення;
– дозволяють проводити порівняльний аналіз літературних творів, які  написано українською, російською, англійською, німецькою та іншими мовами;
– заохочують та стимулюють висівання нових ідей, моделей, проектів;
– мотивують написання різножанрових робіт на основі алгоритму (або за зразком), а також нового творчого продукту;
– сприяють розвитку самопізнання та саморозуміння, розумінню власного рівня навчальних досягнень зросійської мови і літератури, світової літератури та індивідуальних особливостей;

– навчають дітей самостійно оцінювати результати роботи за допомогою різноманітних критеріїв.

Немає коментарів: